• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

0
Koszyk
Koszyk

Dodano produkt do koszyka

ZWROT PRODUKTU używanego przez Konsumenta - WAŻNE INFORMACJE dla Ciebie jako Sprzedawcy

 

W Polsce prawo konsumenckie przewiduje możliwość zwrotu towarów zakupionych na odległość (np. przez internet)

bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.

 


To prawo dotyczy zarówno nowych, jak i używanych produktów, o ile ich stan nie wyklucza dalszej sprzedaży.


Jeżeli produkt został użyty w sposób, który wykracza poza normalne testowanie (np. użycie zegarka/smartwatcha dłuższy czas, zniszczenie opakowania), sprzedawca może potrącić część zwracanej kwoty odpowiadającą zmniejszeniu wartości towaru.

 

 

 

Przy zwrocie używanego produktu konsument może ponosić odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, jeżeli korzystał z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 

W praktyce oznacza to, że sprzedawca może potrącić z kwoty zwrotu koszt odpowiadający zmniejszeniu wartości produktu.

 

Jak wycenić wartość zwrotu używanego towaru?

Kwota zwrotu będzie odpowiadała zapłaconej cenie towaru, pomniejszonej o wartość wynikającą z jego nadmiernego użytkowania.

 

 

PRZYKŁAD 1

Usuwalne ślady użytkowania (np. pasek, sprzączka, bransoleta)

 

Jeżeli klient zwraca produkt z paskiem z widocznymi śladami użytkowania (zagniecenia od noszenia zegarka na ręce) kwota zwrotu powinna być pomniejszona o koszt wymiany użytkowanego elementu (np pasek skórzany 40 zł).

 

PRZYKŁAD 2

Zwrot niekompletnego zestawu

Jeżeli klient zwraca zestaw smartwatch np. bez kabla ładującego, kwota zwrotu powinna być pomniejszona o koszt uzupełnienia brakującego elementu (koszt kabla ładującego np. 40 zł).


 

PRZYKŁAD 3

Brak lub zniszczenie oryginalnego opakowania / dokumentacji

W przypadku braku lub zniszczenia oryginalnego opakowania, karty gwarancyjnej, instrukcji obsługi można wystawić produkt jako niekompletny na aukcji na Allegro. Kwota uzyskana ze sprzedaży (pomniejszona o koszty wystawienia aukcji oraz prowizję Allegro) zostanie zwrócona klientowi.


 

PRZYKŁAD 4

Elementy niemożliwe do wymiany - np. porysowany ekran smartwatcha


W przypadku zwrotu produktu z elementami niemożliwymi do wymiany (np. porysowane szkło smartwatcha), można wystawić produkt jako używany na aukcji na Allegro. Kwota uzyskana ze sprzedaży (pomniejszona o koszty wystawienia aukcji oraz prowizję Allegro) zostanie zwrócona klientowi.

 

Jeśli konsument kupił produkt za 200 zł i zdecydował się go zwrócić, ale towar był używany w sposób obniżający jego wartość o 40 zł (np. pasek ze śladami użytkowania), sprzedawca może zwrócić tylko 160 zł.

 

 

 

PROCES ZWROTU:

 

  • Po otrzymaniu informacji o odstąpieniu od umowy, sprzedawca ma 14 dni na zwrot środków.

 

  • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania zwróconego towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania przez konsumenta.

 

 

 

 

Data publikacji: 05.06.2024 12:45:21