0
Koszyk
Koszyk

Dropshipping jak zacząć

Pierwsze kroki w modelu dropshipping

Model dropshipping to przede wszystkim bardzo prosty sposób na otworzenie i prowadzenie swojego własnego internetowego biznesu. Oszczędność czasu, brak potrzeby inwestycji dużej ilości pieniędzy i możliwość integracji z hurtowniami pozwalają na wygodne prowadzenie sklepu internetowego nawet z kanapy swojego domu. Jest to jedna z prostszych form sprzedaży w internecie, jeżeli chcesz posiadać swój sklep internetowy. Jedynie czego potrzebujesz to chęci, własnej marki sklepu i pomysłu na reklamę.

Jak zacząć z dropshippingiem?

Zakładając sklep internetowy warto dobrze rozważyć branżę w jakiej chcemy działać. A więc aby rozpocząć sprzedaż w modelu dropshippingu najpierw musisz określić co będziesz chciał sprzedawać. Warto podkreślić, iż ten model sprzedaży umożliwia sprzedawanie praktycznie każdego rodzaju asortymentu. Jednak podczas wyboru branży w której zaczniesz działać powinieneś zwrócić uwagę na kwestie takie jak:

  • gabarytu sprzedawanych produktów,
  • ilości potencjalnych zwrotów towaru od klienta,
  • jaką jest różnica ceny detalicznej do hurtowej,

 

Jak zacząć z dropshippingiem? Oczywiście lepiej wybrać produkty, dla których konkurencja nie jest duża i które są łatwe do sprzedania oraz nie będą generować zbyt dużej ilości zwrotów (np. zegarki). Produkty mniejsze, nawet w przypadku reklamacji nie będą stwarzać takich problemów jak produkty duże, które zajmują o wiele więcej miejsca w magazynie hurtowni. Szeroki asortyment produktów oferowanych przez partnera dropshipping’owego to duży asortyment dla Twojego sklepu i Twoich klientów. Bogata oferta przyciągnie Twoich klientów, dając im duży wybór produktów, co za tym idzie możliwość znalezienia takiego asortymentu, który najlepiej spełnia ich oczekiwania. Dropshipping - jak zacząć? Obserwując rynek, można zauważyć, że pojawiające się trendy mogą przynieść Ci duże i szybkie zyski. Te same trendy jednak mogą również doprowadzić do utraty sporych środków, jeśli okaże się, że moda na dany produkt, choć silna, szybko minęła, a nam w magazynie zalegają tysiące artykułów. Dropshipping pomaga nam uniknąć takiego ryzyka, zaś partner dropshipping’owy działający w wielu branżach pozwoli szybko zmienić asortyment naszego sklepu na taki, który w danej chwili przyniesie nam większe zyski. Dropshipping - jak zacząć krok po kroku? Oprócz wyboru asortymentu, który chcesz sprzedawać, musisz podjąć kroki w stronę:

  • założenia sklepu internetowego – Najbardziej trafnym rozwiązaniem będzie skorzystanie z oprogramowania w modelu abonamentowym, które jest w pełni dostosowane do prowadzenia dropshippingu.
  • uzgodnienia warunków z hurtownią dropshipping’ową – ponieważ każda hurtownia posiada swoją własną politykę sprzedaży, ustalenie warunków handlowych powinno być jednym z priorytetów przy podjęciu decyzji o sprzedaży w modelu dropshipping. Warto zapoznać się zarówno z obowiązkami, jak i cenami oraz warunkami prowadzenia współpracy z hurtownią.
  • integracji z hurtownią dropshipping – wybór gotowej lub wykonanie nowej integracji umożliwia natychmiastową sprzedaż całego asortymentu, ponieważ wszystkie opisy, zdjęcia i tytuły są importowane (ty ustalasz tylko ceny). Dzięki wysokiej automatyzacji nie musisz wprowadzać towarów ręcznie do platformy sklepu, co oszczędza ogromną ilość czasu i pieniędzy, a także przyśpiesza wejście na rynek.
  • promowania sklepu – dzięki skutecznemu reklamowaniu e-sklepu docierasz do dużej ilości potencjalnych klientów, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży i zwiększenie rozpoznawalności marki. Warto wykorzystywać wiele kanałów komunikacji, uwzględniając promowanie w mediach społecznościowych np. na Facebooku lub współpracę z influencerami na Instagramie. Można również reklamować się w kampanie Google ADS.

 

Jak skutecznie zacząć z dropshipping’iem?

Oprócz podanych wyżej informacji, które opisują, jak zacząć z dropshippingiem, warto rozważyć jeszcze kilka zagadnień przed założeniem sklepu internetowego. Jako że model dropshipping polega na przeniesieniu procesu wysyłki towaru do klienta na dostawcę, to wiedza z zakresu logistyki przestaje być Twoim zmartwieniem. Jednak nadal jesteś odpowiedzialny za sprzedaż oraz generowanie zysku. Po wybraniu asortymentu, niezbędnego oprogramowania, ekspozycji towaru oraz inwestycji w wielokanałową kampanię reklamową zostaje jeszcze dbanie o dobre relacje z pozyskanym już klientem oraz nieustanne badanie i analizowanie popytu oraz ustalanie marży adekwatnej do ponoszonych kosztów. Oznacza to dla Ciebie ciągłe trzymanie ręki na pulsie, analizę rynku i finansów Twojego przedsiębiorstwa. W trakcie prowadzenia okazać się może niezbędna zmiana oferowanych towarów, dodanie atrakcyjnych zdjęć czy rozszerzenie działań marketingowych. Niewykluczona jest też zmiana hurtowni dropshipping’owej ze względu na potrzebę większego magazynu, niższych cen czy krótszych terminów realizacji wysyłki zamówienia do klienta.

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.