• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

0
Koszyk
Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Wielowariantowość sposobem na zwiększenie sprzedaży na allegro

 

Oferta wielowariantowa, to zbiór połączonych ofert tego samego produktu w różnych wariantach. Najczęściej warianty produktu różnią się kolorem, rozmiarem, wagą itp. 

Do łączenia aukcji w ofertę wielowariantową służą parametry charakterystyczne dla danej kategorii - na przykład w zegarkach takim parametrem jest kształt koperty, rodzaj paska czy bransolety, wodoszczelność, marka itp. Gdy mamy wystawione kilka aukcji tego samego modelu zegarka, lecz w różnych kolorach, dobrze jest połączyć je w wielowariantowość. Jeżeli nie zrobisz tego sam, zrobi to za ciebie allegro.

Na liście ofert na allegro pod Twoja aukcją, pojawi się dodatkowe oznaczenie dostępne warianty, co widać na tym przykładzie.





Gdy aukcje połączone są w wielowariantowość, to nie tylko widać to na liście aukcji jako dostępne warianty, ale również gdy potencjlany klient wejdzie na aukcję to widzi pozostałe kolory - co pokazuje poniższe zdjęcie.





Klient który wejdzie na taką aukcje, od razu widzi inne dostępne kolory tego samego modelu, jest to zazwycza kilka kolorów. To z pewnością ułatwia i zwiększa szansę na zakup właśnie na Twojej aukcji.


Dla klienta to dobre rozwiązanie ale czy dla sprzedającego czyli Ciebie? 



Na pierwszy rzut oka, wyda się to bardzo dobrym rozwiązaniem, klient kupił zegarek, wiemy jaki model i kolor, ponieważ na aukcji był tylko jeden konkretny wariant kolorystyczny. Fajnie to wygląda, tylko że jako sprzedawca, chcesz mieć jak najwięcej sprzedanych sztuk, u większości sprzedaż jest słaba lub nie ma jej wcale. Gdy posiadasz dodatkową wiedze i  promujesz swoją aukcję, tak naprawdę marnujesz niepotrzebnie ogromną szansę na zwiększenie sprzedaży.


I tu z pewnością zastanawiasz się co robię nie tak, jeżeli nawet allegro to poleca?



Owszem, allegro poleca wielowariantowość, lecz ty możesz tą opcje wykorzystać w inny sposób, bardziej z pożytkiem dla siebie i z możliowścią osiągnięcia lepszych wyników w sprzedaży. Połącz aukcje w wielowariantowość lecz nie kolory tylko modele. Wiele jest zegarków danego producenta, które posiadają te same parametry. Zobacz jak to będzie wyglądało





Z pewnością zastanawiasz się jakie będą z tego korzyści. Zanim je przedstawimy, zobacz czego nie powinieneś robić.

Przykład nr 1.

Powiedzmy, że jest zegarek, który ma 5 kolorów. przygotowałeś 5 aukcji, na każdej znajduje się jeden kolor. Wszystko zostało połączone w wielowariantowość. Zegarki są ładne, więc postanowiłeś je dodatkowo promować. Przeznaczyłeś na to jakiś budżet, żeby aukcja była bardziej widoczna, żeby się wypromowała, rozkręciła. Cieszysz się, ponieważ sprzedałeś
jednego koloru 2 szt, drugiego 1 szt. trzeciego 4 szt, czwartego 0 szt oraz piątego 3 szt. Budżet się skończył, a sprzedałeś łącznie 10 szt. 

Przykład nr 2.

Załóżmy, że mamy wystawionych 11 aukcji z różnymi modelami, które zostały połączone ze sobą wielowariantowo i każdy model ma po kilka kolorów. W niektórych aukcjach jest więcej, w niektórych mniej kolorów. Załóżmy również, że w tym przykładzie jest aukcja z przykładu nr 1 i ją promowaliśmy tak samo i mamy taką samą sprzedaż, tym razem sprzedaż jest zsumowana na 1 aukcji w ilości 10 szt (a nie rozproszona po każdej aukcji, jak to miało miejsce w przykładzie nr 1). Promując jedną aukcję, od razu pokazujemy inne modele. Jeżeli ktoś wejdzie na aukcję i mimo wszystko nie spodoba mu sie ten model który promujemy, to ma do wyboru inne modele. Ten przykład daje jeszcze jedną bardzo ważną korzyść. Taka aukcja jest chętnie pokazywana przez allegro w wynikach wyszukiwania po trafności, ponieważ sprzedaż jest wyższa (10 szt.) w przykładzie nr 1, aukcja o najwyższej sprzedaży miała tylko 4 sprzedane sztuki.

Aukcja z wieloma kolorami, powinna posiadać zdjęcie zbiorcze - ponumerowane (numery, wzory czy warianty) ze wszystkimi dostępnymi kolorami. Dodatkowo należy umieścić zapis: 

PROSIMY W POLU WIADOMOŚĆ DLA SPRZEDAJĄCEGO WPISAĆ NUMER - WERSJĘ ZEGARKA

1. Wzór biały

2. Wzór czarny

3. Wzór brązowo miedziany

4. Wzór biało czerwony

5. Wzór złoty

6. i tak dalej......

Czasami, jeżeli różnice pomiędzy modelami są niewielkie, wtedy można taki opis rozbudować na coś takiego:
Koperta srebrna, tarcza czarna, sekundnik czerwony, pasek czarny przeszywany czerwona nitką.


W zależności od ilości kolorów, zdjęcia zbiorcze można przedstawić w różny sposób, przygotowaliśmy kilka wariantów, które możesz skopiować i zastosować u siebie na allegro.

G.Rossi model BF1 ( jest również podobny BF2 )

https://www.vivab2b.pl/images/originals/outletwatch/265000-266000/_original_zdjecia-zbiorcze-dla-klientow_[265936]_0c20274c9e34.jpg

Rubicon model RNAE37 i RNAE36 ( mogą być sprzedawane na jednej aukcji )

https://www.vivab2b.pl/images/originals/outletwatch/265000-266000/_original_zdjecia-zbiorcze-dla-klientow_[265942]_0c20274c9e34.jpg

Rubicon model RNCE40

https://www.vivab2b.pl/images/originals/outletwatch/266000-267000/_original_Aa-zdjecia-zbiorcze-dla-klientow_[266063]_0c20274c9e34.jpg

G.Rossi model SW010 ( podobny do RNCE40 )

https://www.vivab2b.pl/images/originals/outletwatch/266000-267000/_original_Aa-zdjecia-zbiorcze-dla-klientow_[266064]_0c20274c9e34.jpg

G.Rossi model 8154A

https://www.vivab2b.pl/images/originals/outletwatch/265000-266000/_original_zdjecia-zbiorcze-dla-klientow_[265939]_0c20274c9e34.jpg

Casio model  LRW-200H

https://www.vivab2b.pl/images/originals/outletwatch/265000-266000/_original_zdjecia-zbiorcze-dla-klientow_[265941]_0c20274c9e34.jpg

Casio model LTP-1094Q

https://www.vivab2b.pl/images/originals/outletwatch/265000-266000/_original_zdjecia-zbiorcze-dla-klientow_[265940]_0c20274c9e34.jpg

G.Rossi model SW009

https://www.vivab2b.pl/images/originals/outletwatch/265000-266000/_original_zdjecia-zbiorcze-dla-
klientow_[265937]_0c20274c9e34.jpg





Zalety przykładu nr 2.

1. Aukcja jest wysoko pokazywana po trafności (jeżeli masz dobrą jakość obsługi)
2. Sprzedaż wszystkich kolorów na jednej aukcji co wpływa również na wyższą popularność.
3. Promując jedną aukcję pokazujesz inne modele.
4. Promując jedną aukcję obniżasz koszty zobaczenia innych modelów na pozostałych aukcjach.


Wady przykładu nr 2.

1. Nie zawsze Klient piszę, jaki kolor mamy wysłać i trzeba go o to poprosić.
2. Jeżeli nie napisze, opóźnia to czas wysyłki - jest to wina kupującego nie sprzedawcy.
3. Gdy klienci nagminnie nie podają numeru zegarka do wysyłki i staje się to dla Ciebie uciążliwe,
    Wystarczy umieścić zapis:  W razie braku decyzji zegarek wysyłamy losowo.


Podsumowując.

Jest więcej zalet niż wad, dlatego należy koniecznie to rozwiązanie przetestować i sprawdzić ja to działa. Jeżeli z jakiegoś powodu stwierdziłeś, że efekt jest słaby, to zastanów się dlaczego? Może jest coś co nie przekonuje klienta do robienia zakupów u Ciebie. Przyczyn może być wiele np. nieatrakcyjnie przygotowana aukcja, zbyt mało informacji, brak pudełka w aukcji, słaba jakość obsługi, zbyt mało informacji o Twojej firmie itp. To wszystko ma znaczenie.


My sprawdziliśmy, to rozwiązanie działa, u Ciebie też może!

 

Data publikacji: 04.06.2021 12:58:00

Kategorie: Jak sprzedawać na Allegro