• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

0
Koszyk
Koszyk

Dropshipping co to

CO TO JEST DROPSHIPPING?

 

Dropshipping przez ostatnie lata, nabiera co raz szybszego rozpędu. Jest to niewątpliwie, jeden z najlepszych sposobów na rozpoczęcie swojego biznesu bez większego ryzyka. Ponieważ jest to model logistyczny wykorzystywany w sprzedaży przez internet, polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę, czyli najczęściej na hurtownię dropshippingową. Sklep internetowego w tym modelu logistycznym, zbierania zamówień i przekazuje je do realizacji hurtowni, która wysyła zamówiony towar na adres klienta sklepu.

 

Czy wiesz, że dropshipping zaczął się jeszcze przed internetem?

 

HISTORIA DROPSHIPPING

Nie ma konkretnego daty powstania dropshippingu. Przybliżony okres, to lata 50, 60 lub 70-te XX wieku, w których to wszystko się zacząć. Wtedy nie było internetu! Firmy wysyłkowe, na podstawie katalogu produktów, dostarczały zamówienia. Firmy wysyłkowe takie jak JCPenny & Sears szybko się rozwijały i opracowały specjalny magazyn. Były podobne do tego, co Amazon nazywa teraz magazynami FBA (Fulfillment By Amazon). W owym czasie, firmy bardziej ekskluzywne zajmujące się również sprzedażą wysyłkową, jak CompuCard, wpadły na pomysł, żeby korzystać z tych magazynów i oferować produkty u siebie za dodatkową opłata. Gdy klient złożył zamówienie, CompuCard kupiłby go z centrum logistycznego ( dzisiejsza hurtownia dropshippingowa  ), następnie zleciła dostarczyć produkt - zamówienie, na adres swojego klienta. Tak właśnie powstał model „dropshipping”. I to było genialne rozwiązanie, które trwa do dziś! Tak też powstała, pierwszą forma współpracy w modelu dropshippingu na dużą skalę. W kolejnych latach, wszystko zaczęło przyspieszać. W latach 90-tych, gdy internet był co raz bardziej powszechny i katalogi wysyłkowe przeszły do „e-commerce”, dokonywanie zakupów stawało się łatwiejsze. Amazon i eBay w obecnych czasach to giganci „e-commerce”, lecz w 2000 r. zrewolucjonizowały sposób, w jaki ludzie mogli sprzedawać online. Nie trzeba było przechodzić przez techniczny, kosztowny, czasochłonny proces tworzenia sklepu internetowego i reklamowania go w internecie. Teraz możesz wystawić swoje przedmioty na ich stronie i pozwolić im generować ruch za Ciebie! W 2007 r. nie było reklam na Facebooku, był tylko bardzo drogi Google Ads. Gdy Amazon i eBay reklamowały swoją witrynę w imieniu indywidualnych sprzedawców na ich portalu, dropshipping stał się opłacalny dla każdego. W 2010 roku powstał kolejny gigant Aliexpress, gdzie Chińscy producenci oferowali dropshipping. W tym czasie powstało również Shopiy, które whłoneło Oberlo. W Polsce najbardziej znanym miejscem na sprzedaż w dropshippingu, jest Allegro. Dropshipping na Allegro rozwija się bardzo szybko.

 

Sprzedaż internetowa z wykorzystanie dropshippingu, rozwija się bardzo szybko.

 

W dropshippingu pomijasz zatem magazynowanie towarów u siebie. Bezpośrednio towar z magazynu hurtowni wysyłany jest do Twojego klienta, dzięki czemu nie ma konieczności wynajmu magazynu i inwestowania w produkty.

Dropshipping pozwala na rozpoczęcie detalicznej działalności handlowej bez konieczności inwestycji w towar. Dla istniejącego biznesu umożliwia to przede wszystkim zaoszczędzenie przestrzeni magazynowej i brak potrzeby wynajmu powierzchni oraz zatrudnienia dodatkowych pracowników, którzy będą zajmowali się pakowaniem i wysyłką towaru.

W modelu dropshipping to właściciel sklep odpowiada za dopełnienie wszelkich formalności, bowiem towar kupowany jest właśnie od niego, a hurtownia jedynie prowadzi wysyłkę w jego imieniu. W rezultacie klient związany jest umową jedynie ze sklepem internetowym, zaś właściciel sklepu internetowego odpowiada za jego obsługę i ustala warunki współpracy z wybraną hurtownią.

 

ZASADY DZIAŁANIA DROPSHIPPINGU

 

Cechą charakterystyczną dropshippingu jest fakt, że nie musisz posiadać fizycznie towarów, żeby go sprzedawać. Po złożeniu zamówienia, przekazuje zlecenie do hurtowni, która wysyła do Klienta bezpośrednio produkt. Dzięki temu czas dostawy znacznie się skraca. 

 

Jako właściciel sklepu internetowego nie musisz czekać na dostarczenie towaru i dopiero potem kierować go odbiorcy.

 

Dzięki takiemu rozwiązaniu, eliminujesz koszty wynajęcia powierzchni magazynowej do składowania asortymentu, co przekłada się to na możliwość otworzenia firmy z niskim wkładem finansowym i niewielkie ryzyko wejścia na rynek. Przesyłanie zakupionego towaru bezpośrednio z hurtowni do klienta sprawia, że oszczędza się czas i pieniądze poświęcane na pakowanie produktów i ich wysyłanie Zadaniem sklepu jest wyłącznie pozyskanie i obsługa Klienta, sprzedaż i obsługa posprzedażowa.

 

 

Opisując w kilku punktach zasady działania dropshippingu, można to zrobić w następujący sposób:

 

  • Nawiązujesz współpracę z sprawdzoną hurtownią.
  • Zaciągasz produkty z hurtowni do swojego sklepu.
  • Od tego momentu, możesz już zacząć sprzedawać w internecie.
  • Gdy klient złoży zamówienie u Ciebie i Ty je przyjmiesz.
  • Następnie przekaż zamówienie do hurtowni.
  • Czyli, wybierasz produkt, sposób wysyłki, podajesz adres klienta i opłacasz zamówienie.
  • Hurtownia wysyła towar do klienta.
  • Różnica pomiędzy ceną zakupu w hurtowni i ceną za ile sprzedałeś, zostaje u Ciebie.
  • Na koniec otrzymasz fakturę z hurtowni.

 


ZALETY I WADY DROPSHIPPINGU

Każdy, nawet najlepszy system współpracy, ma swoje wady i zalety, przybliżymy najważniejsze z nich.

 

ZALETY:

  • Dropshipping pozwala otworzyć e-sklep z niskim wkładem początkowym. Niska bariera wejścia – nie musisz mieć  dużego kapitału, by zacząć sprzedawać.

  • Brak konieczności posiadania magazynu i własnego systemu logistycznego. Nie będziesz ponosić kosztów związanych z wynajmem własnego magazynu lub korzystaniem z systemu magazynowego.

  • Nie ma konieczności ponoszenia wydatków związanych z początkowym zakupem asortymentu. Nie ma ryzyka, że zakupione produkty się nie sprzedadzą i będą zalegać. Brak konieczności inwestowania góry pieniędzy w towar, w ciemno.

  • Zmniejszanie ilości czasu i pracowników potrzebnych do obsługi każdego zamówienia. Teraz pakowanie przesyłki leży po stronie hurtowni dropshippingowej.

  • Możliwość zaoferowania ogromnej gamy produktów. Oferowanie klientom szerokiego asortymentu, dzięki czemu trafiają do Ciebie klienci, których nie usatysfakcjonowała oferta konkurencyjnych firm.

  • Wielu dostawców oferuje rabaty na swoje produkty, uzależnione od ilości zamówień czy długości współpracy. Warto zapytać swojego dostawcę czy przewiduje taką opcję. Może to być dodatkowy program lojalnościowy, wyprzedaże, promocje lub inne dodatkowe udogodnienia cenowe.

  • Gdy Twój klient kupi w Twoim sklepie i od razu zapłaci, masz pieniądze na zakup produktu w hurtowni. Różnica zostaje od razu u Ciebie. 

 

WADY:

  • Jesteś uzależniony od hurtowni – załóżmy, że ilość zamówień spływających do Twojej hurtowni np. w okresie świątecznym jest bardzo duża, to może spowodować opóźnieniem wysyłki, na to nie będziesz miał wpływu.
  • W związku z tym, że towar kupujesz w hurtowni dopiero wtedy, gdy klient złoży na niego zamówienie, nie możesz liczyć na najniższe ceny tuż po rozpoczęciu współpracy. Rabaty pojawią się dopiero wtedy, kiedy liczba Twoich zamówień wzrośnie. Chyba, że hurtownia od razu udostępnia wysokie rabaty.
  • Kolejna niedogodność to wysłanie zamówienia w dwóch oddzielnych paczkach, w sytuacji jeśli korzystasz z kilku hurtowni dropshippingowych, a produkty wybrane przez klienta pochodzą z różnych magazynów.
  • To Ty musisz dostarczyć swojemu klientowi, dokumentu zakupu, najlepiej drogą mailową, ponieważ hurtownia najczęściej nie zajmuje się pakowaniem paragonów lub faktur do wysyłanych paczek.
  • Brak w przesyłce Twoich firmowych opakowań, taśm, ulotek z logo Twojego sklepu, itp.

 

 

DLA KOGO JEST DROPSHIPPING

Dropshipping jest idealnym modelem logistycznym dla osób chcących prowadzić sklep internetowy z domu. Jest to też idealne rozwiązanie dla sklepów już istniejących, które chcą poszerzyć swoją ofertę nie kupując towaru. Dropshipping redukuje wszelkie obowiązki związane z najmem magazynu, sprowadzaniem do niego towaru oraz kontrolowaniem wysyłki paczek do klientów i zatrudnianie dodatkowych pracowników. Wysyłka towaru z hurtowni wprost do klienta sprawdza się zarówno w e-sklepach poszerzających asortyment, jaki tych, które dopiero wkraczają na rynek e-commerce. Jest to niewątpliwie dobre, wręcz idealne, a nawet można powiedzieć genialne rozwiązanie dla tych którzy zaczynają jak i tych którzy już działają w sprzedaży.

 

  • Dropshipping jest to forma pracy zdalnej ( najczęściej z domu ) - model dropshippingu nie wymaga pracy w pełnym wymiarze godzin, nikt też nie będzie Cię kontrolował ile czasu na to poświęcasz. Jest to bardzo dobry sposób na dodatkowy dochód dla osób pracujących na etacie, studentów, matek opiekującymi się w domu dziećmi, osób na emeryturze oraz wszystkim innym już działającym firmom. Dropshipping pozwala na wygodną pracę z każdego miejsca na ziemi, bez konieczności inwestowania w ogromne ilości towaru oraz wiązania się umową na najem bądź kupno magazynu.
  • Dropshipping jest to idealny sposób na sprawdzenie, które towary najlepiej się sprzedają – już po kilku tygodniach sprzedaży w modelu dropshippingowym, pozwala wskazać towary, które dobrze sprzedają się w sklepie internetowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przyszłości, będziesz mógł zakupić większą ilość pożądanego asortymentu do swojego magazynu, a mniej popularne produkty nadal wysyłać do klientów prosto z hurtowni.
  • Dropshipping możesz wykorzystać do poszerzenia swojego asortymentu – skorzystaj z dropshippingu jeśli chcesz umożliwić klientom zakup dodatkowych produktów, których duża ilość nie pozwala na wygodne magazynowanie. Szeroki wybór asortymentu pozwoli zatrzymać konsumenta w Twoim sklepie internetowym, gdyż znajdzie w nim wszystko, czego potrzebuje.
  • Dropshipping umożliwi zarówno dorabianie na sklepie internetowym do etatu, jak i stworzenie nowego źródła stałego utrzymania.